FAQ

Frequently asked questions /veel gestelde vragen.


Hoe boek ik een boottrip?

U boekt u boottrip via onze website www.croatiancruising.nl 
Daar kunt u alle informatie krijgen over onze schepen en jachten maar ook over Kroatië.
Onder aan de pagina van het gewenste schip staat een contact formulier wat u kunt invullen waarna wij contact met u opnemen.
Maar als u liever telefonisch een boeking wilt maken kan dat natuurlijk ook.
06-15233519

Hoe kom ik in Kroatië?

U kunt naar Kroatië reizen met het vliegtuig.
Dagelijks gaan er verschillende vluchten vanaf Rotterdam en Amsterdam naar Split.
Vluchten worden o.a aangeboden door Transavia en KLM.
De vluchten van T
ransavia zijn voordeliger.


Waar kan ik mijn geboekte boot vinden?

U kunt uw geboekte schip vinden in de haven van Split.
Als u landt op de luchthaven van Split kunt u de shuttle pakken die u naar de Riva (haven) brengt dat kost 30 kuna (€4,50). Het ticket kunt u bij de buschauffeur kopen.
De shuttle brengt u naar het centrum van Split waar u word opgewacht door een van onze medewerkers.
De medewerker brengt u naar uw geboekte schip.

Sommige schepen vertrekken vanaf een andere haven, indien dat het geval is ontvangt u van ons de specifieke informatie.

Ook is het mogelijk om een privé shuttle te boeken.
Via deze website kunt u gemakkelijk een goedkope transfer van de luchthaven naar de haven boeken.
Booking | GetByTransfer
Ze wachten u bij de luchthaven op met een bordje met uw naam.
Mocht u vlucht vertraging hebben blijven ze kosteloos op u wachten.



Hoe laat moet ik bij het schip zijn?

U word op de meeste schepen verwacht om 12:30, Dan zult u verwelkomt worden door de crew met een welkomst drankje, krijgt u een rondleiding over het schip en word u uw cabin gewezen. En om 13:00 vertrekt het schip.
Sommige schepen hebben afwijkende tijden maar daar stellen wij u natuurlijk van op de hoogte.

Hoe laat is de uitcheck?

De uitcheck is om 09:00 omdat het schip weer klaar gemaakt moet worden voor het volgende vertrek op dezelfde dag.
Maar ook die tijd kan verschillen per schip. U krijgt van ons de specifieke tijd bij uw boeking.


Waar staat APA voor?

APA is een engelse benaming voor "Advanced Provisioning Allowance" wat staat voor een bedrag wat van te voren word betaald voor alle kosten aan boord. Denk daarbij aan eten, drinken, toeristen belasting, haven kosten, eventuele excursies, het gebruik van jetski e.d.
Alle kosten die gemaakt worden houdt de kapitein netjes bij en het bedrag wat na uw cruise over is word netjes terug gegeven.
APA word vooral gebruik van gemaakt op de luxere schepen, en komt altijd bovenop de charterprijs.

Zijn de schepen wel veilig?

Al onze schepen zijn veilig.
Elke zomer voor dat het seizoen start worden alle schepen geïnspecteerd door de Kroatische autoriteiten. 
Aan boord is ook een reddingsboot die elke 16 maanden word geïnspecteerd, er zijn diverse maten reddingsvesten
volwassen- en kindermaat. Ook zijn er rookmelders en brandblussers aanwezig. 


Is er een dokter aan boord?

Nee er is geen dokter aan boord. Maar de kapitein en de leidinggevende hebben een cursus eerste hulp gedaan.
In elke haven is er een medisch team aanwezig die eventueel aanvullende zorg kunnen bieden.


Ben ik verzekerd aan boord?

U bent verzekerd vanaf het moment dat u aan boord stapt tot het einde van u boottrip.
Voor de reis van en naar Kroatië kunt u een reisverzekering aanschaffen.

Hoe zit het met Corona/Covid-19 ?

Wij hebben een pagina gemaakt die betrekking heeft op het corona virus.
Klik hier om naar de pagina te gaan.


Zijn de boottrips ook geschikt voor kinderen?

Onze boottrips zijn zeker geschikt voor kinderen. Wel is het verstandig dat de kinderen al een zwemdiploma hebben.

Wie zijn er allemaal aan boord?

Aan boord van het schip is buiten u en uw gezelschap de crew van het schip aanwezig.
De crew bestaat in ieder geval uit de kapitein, matroos, chef en bediening. 
Maar het precieze aantal van de crew is afhankelijk van de grootte van uw geboekte schip.

Mocht u een alleen een cabin geboekt hebben dan bent u natuurlijk ook aan boord met andere gasten.


Is er ook een gids aan boord?

Er is niet standaard een gids aan boord, natuurlijk kan de crew u ook wat vertellen over de omgeving maar een gids is indien gewenst bij te boeken. De gids zal u dan ook mee nemen naar geboekte activiteiten en tours.
Bij de boeking zullen wij u vragen of u een gids wenst bij te boeken.


In Kroatië betalen ze met Kuna's hoe kom ik daar aan?

U kunt geld wisselen bij een geldwisselkantoor in Nederland bijvoorbeeld bij het GWK.
Op het vliegveld, maar ook in elke plaats in Kroatië.
€1 = HRK 6,3538
Op sommige schepen moet u het havengeld in contanten betalen, zorg ervoor dat u al wat Kuna's heeft voordat u aan boord komt.


Wat voor eten word er aan boord geserveerd?

Aan boord van het schip word er Kroatisch eten geserveerd.
Op onze schepen in de categorieën Ultra Luxe,  Luxe en premium is er een ontbijtbuffet en een 4 gangen lunch.
Op de schepen in de categorieën traditioneel krijgt u een ontbijt bestaande uit Brood, jam, ham/kaas, koffie/thee en fruitsap.
Eventueel is een ook een Engels ontbijt te bestellen tegen een meerprijs.
Als u een full board pakket heeft geboekt is er ook nog een diner aan boord.
Maar u kunt natuurlijk ook aan land wat gaan eten en de lokale keuken proberen.
Indien u een boot chartert en liever een Nederlandse kok wenst kunt u dat aan ons aangeven en dan boeken wij voor u tegen een meerprijs een Nederlandse chef. 


Ik heb een allergie, word daar rekening mee gehouden?

Natuurlijk word er rekening gehouden met een allergie maar wij vragen u wel eventuele allergieën al bij de boeking aan ons door te geven. Zodat er met de inkoop rekening mee gehouden kan worden.
Aan boord van het schip is er geen onbeperkte ruimte aanwezig dus alles word al ingekocht op uitzondering van dag verse producten waardoor als u het pas aan boord door geeft er niet altijd rekening mee gehouden kan word.


Hoe betaal ik mijn genuttigde drankjes aan boord?

U kunt u genuttigde drankjes aan boord betalen met euro's of met kuna's.
Dat kan elke dag of aan het einde van uw trip.
Op de ultra luxe of luxe schepen is het ook mogelijk om met een creditcard te betalen.
Op sommige schepen is het ook mogelijk om een drank pakket te kopen indien u daar interesse in heeft kunt u dat aangeven tijdens uw boeking.


Kan ik mijn eigen eten en drinken meenemen aan boord?

Nee u kunt geen eigen eten of drinken meenemen.
Aan boord van al onze schepen is een chef kok aanwezig die voor u kookt.
Snacks kunt u eventueel wel meenemen aan boord.

Op sommige schepen kunt u een drankpakket kopen en dan kunt u eventueel zelf drank meenemen.
Mocht u eventueel een favoriet drankje hebben wat u graag aan boord zou willen drinken kunnen wij ook altijd navragen of dat in het assortiment zit en mocht dat niet het geval zijn kunnen wij er ook voor zorgen dat het in wordt gekocht.
De schepen die een drankpakket aanbieden hebben dat in het prijzenoverzicht staan.
Vraag ons gerust meer over dit onderwerp.


Wat moet ik niet vergeten mee te nemen?

Wat u niet moet vergeten om in uw koffer te doen is sowieso een hoed/petje/hoofdbedekking omdat de zon in de zomer erg warm kan zijn en op het water word de zon ook nog weerkaatst waardoor de sterkte van de zon nog hoger kan zijn.
Verder raden wij aan om lichte kleding in te pakken maar ook iets met lange mouwen of een trui aangezien er soms een koude wind kan zijn vanaf zee. En vergeet natuurlijk ook geen zwemkleding, zonnebril en zonnebrand.


Hoeveel bagage mag ik meenemen?

Er is geen limiet voor het aantal bagage dat u mag meenemen.
Wel moet uw bagage in uw cabin passen.
Mocht er iets zijn waardoor u meer bagage nodig heeft neem dan contact met ons op, wij kunnen het dan met de kapitein bespreken.


Worden er handdoeken verstrekt aan boord?

Ja u krijgt een pakket met handdoeken om te douchen wel raden wij u aan om zelf een strandlaken mee te nemen.
Op de luxere schepen krijgt u ook een strandlaken in het pakket.


Kan ik in de buiten lucht op het dek slapen?

Ja u kan zeker in de buitenlucht slapen, het enige wat niet toe gestaan is om uw matras of bedlinnen mee naar buiten te nemen.
Maar een van de ligbedden is daar zeker geschikt voor.

Kan ik roken aan boord?

Ja u mag roken aan boord. Wel alleen op de aangegeven plaatsen en niet in de cabins.
En gooit u alstublieft niet de filter in zee.


Ik wil mijn verjaardag aan boord vieren kan dat?

Ja natuurlijk kunt u uw verjaardag bij ons aan boord vieren.
Als u speciale wensen heeft zoals bijvoorbeeld een verjaardagstaart geef dat dan alstublieft aan bij de boeking.



Heeft u nog andere vragen?
Neem dan contact met ons op via het contactformulier.


E-mailen
Info
Instagram